بایگانی آبان ۱۳۹۶ :: اطلاعات جامع گردشگری و تهیه بلیط ارزان هواپیما

اطلاعات جامع گردشگری و تهیه بلیط ارزان هواپیما

خرید بلیط لحظه آخری هواپیما دیگر کار سختی نیست رزرو آنلاین بلیط لحظه آخری هواپیما در کوتاه ترین زمان ممکن

اطلاعات جامع گردشگری و تهیه بلیط ارزان هواپیما

خرید بلیط لحظه آخری هواپیما دیگر کار سختی نیست رزرو آنلاین بلیط لحظه آخری هواپیما در کوتاه ترین زمان ممکن

اطلاعات جامع گردشگری و تهیه بلیط ارزان هواپیما

شرکت سالواتراول تمامی اطلاعات قبل از سفر را برای شما ارائه می کند. از تهیه بلیط هواپیما و مکان های دیدنی شهر یا کشور مورد نظرتان تا رزرو هتل و بلیط برگشت. اگر قصد مسافرت دارید ابتدا اطلاعات خود را درباره قیمت بلیط هواپیما به مقصد مورد نظر افزایش دهید تا بتوانید بهترین قیمت بلیط هواپیما را پیدا کنید. ما برای شما یک موتور جستجوگر بلیط هواپیما ایجاد نمودیم تا شما با وارد کردن مبدا و مقصد خود بتوانید ارزان ترین بلیط های رفت و برگشت لحظه آخری را بیابید.
با ما همراه باشید.

نویسندگان

۵۲ مطلب در آبان ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰



معرفی باتومی

 

باتومی دومین شهر توریستی گرجستان و واقع در ساحل دریای سیاه است. باتومی از یک طرف با دریای سیاه، از طرف دیگر با درختان نخل و کوه ها احاطه شده است.

 

 

مسافرت به باتومی با هواپیما

 

-فرودگاه بین المللی باتومی در دو کیلومتری جنوب شهر واقع شده است.

-خطوط هوایی زیر خدماتی را به / از فرودگاه بین المللی باتومی ارائه می دهند.

-خطوط هوای ایران (در فصل تابستان)

-خطوط هوایی گرجستان (از تفلیس،دونتسک، خارکف، کیف بورسیپیل، مسکو، ونوکوو، اودسا)

-خطوط هوایی ترکیه (استانبول-آتاتورک)

-خطوط هوایی پگاسوس (استانبول-صبیحا گوکچن)

-خطوط هوایی عربی (در فصل تابستان)


باتومی گرجستان ترکیبی از معماری را ارائه می دهد که از مجسمه های کلاسیک جذاب قرن نوزدهم تا هتل ها و کازینو های مسکونی آسمان خراش فوق العاده مدرن است.

 



 

جاذبه های باتومی

 

ساحل دریا و بلوار اصلی شهر از پرطرفدارترین جاذبه های باتومی هستند.

تله کابین باتومی (Argo).

میدان اروپا.

میدان پیازا باتومی.

مجسمه علی و نینو.

پارک معجزه باتومی.

برج الفبا.

برج چاچا.

قلعه گونیو (Gonio).

ساعت نجومی باتومی(Astronomical clock).

مجسمه “چشمه نپتون”.

بنای ستون های باتومی (Colonnades)

بندرگاه باتومی.


برای کسب اطلاعات در مورد بلیط باتومی به سایت سالواتراول مراجعه کنید.



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰



جزیره کیش



جزیره زیبای کیش، یک جزیره کوچک مرجانی و مقصد گردشگری است که در شمال خلیج فارس واقع شده است.  فاصله جزیره کیش حدود 17 کیلومتر از سرزمین اصلی ایران است. کیش یک منطقه آزاد تجاری است. جزیره کیش، که اغلب آن را مروارید خلیج فارس نامیده اند، دارای مساحت 90 کیلومتر مربع است.جزیره کیش بعنوان یک جزیره زیبا در خاورمیانه و خلیج فارس شناخته شده است.  جزیره کیش در مقایسه با سایر نقاط ایران قوانین گمرکی متفاوتی دارد. مردم جزیره کیش مانند سرزمین اصلی ایران دوستانه و مهمان نواز هستند.
 
تلفن دفتر امور گردشگری کیش : 44424423 - 076

ویزای ورودی برای جزیره کیش لازم نیست. اتباع خارجی نیازی به ویزا در نقاط  ورود و خروج جزیره جزیره کیش ندارند. اتباع خارجی می توانند 14 روز بدون ویزا در کیش بمانند، البته رزرو هتل برای خارجی هاالزامی است.




شهر زیرزمینی و کاریز کیش: 

 
بیش از 2500 سال سن دارد و در حال حاضر به یک شهر زیرزمینی در عمق 16 متری زیر سطح زمین تبدیل شده است، این بنای زیر زمینی با مساحت بیش از 10،000 متر مربع به جاذبه توریستی جزیره کیش تبدیل تبدیل شده است.





خرید در کیش:

 
کیش یک منطقه آزاد تجاری است و محل مناسب برای خریدهای سودآور است. قیمت کالا در کیش به مراتب ارزان تر از سرزمین اصلی ایران است. بسیاری از ایرانی ها و گردشگران از کیش دیدن می کنند تا از لباس ها ، کالاهای الکترونیکی، لوازم آرایشی و غیره را خریداری کنند. تعدادی از مراکز بزرگ خرید وجود دارد که اکثر آنها در بخش شرقی جزیره واقع شده است. با توجه به حرارت روز، اکثر مغازه ها از ساعت 13.00 تا 17.30 بسته می شوند. بعضی از آنها تا اواخر شب باز هستند. مراکز خرید در کیش به هر شکل و برند و مارکی موجود است.


هتل های معروف کیش به ترتیب از ارزانترین تا گران ترین: 

 
هتل عالی قاپو
هتل فانوس 
هتل قاصدک
هتل ارم کیش
هتل تعطیلات
هتل مریم
هتل سان رایز
هتل داریوش
هتل صدف
هتل شایان
هتل پارمیز
هتل فلامینگو 
هتل گل شرق

برای خرید بلیط هواپیما کیش به سایت سالواتراول مراجعه نمایید.


  • saeed samani
  • ۰
  • ۰


10 جاذبه مسیر تفلیس به باتومی



1- خرید میوه های محلی


2- دیدار از کلیسای جامع "سورامی"


3- نان خوش طعم نازوکی

نان شیرین محلی به نام "نازوکی" یکی از سوغاتی های خوشمزه ای است که فقط در جاده باتومی وجود دارد. نازوکی نوعی نان سنتی شیرین است که روی آن را با شیره انگور شیرین و تزئین نموده اند. نازوکی را بعد از سورامی و در کنار جاده خواهید دید. زنان فروشنده روستایی در آلاچیق های چوبی در کنار جاده به پخت تنوری و فروش "نازوکی" مشغول هستند.

4- گلدان های قرمز 


5- صومعه سنت جورج و نقاشی های دیواری 



6- کافه های "زستافونی"


7- کوتایسی

کوتایسی دومین شهر پر جمعیت گرجستان است. معماری غالب در شهر کوتایسی، سبک مدیترانه ای است. کلیسای "باگراتی" در کوتایسی، یکی از مشخصه های معماری خاص کوتایسی محسوب می شود. این کلیسای یکی از آثار تاریخی و میراث فرهنگی گرجستان است که در سازمان ثبت جهانی شده است.


8- گرجستان مینیاتوری


9- انگشت های سبز

کلبه های سبز، ساخته شده با شاخه های بامبو و گیاه چای در کنار جاده، جای مناسبی هستند برای گرفتن عکس سلفی!  خرید شاخه های بامبو به عنوان سوغاتی از کشور گرجستان نیز یکی دیگر از کارهایی است که می توانید انجام دهید.


 10- سواحل سیاه

دریای سیاه و ساحل سیاه پوشیده از سنگ های آتشفشانی در منطقه "اورکی" دیدنی است و دلیل نامگذاری دریای سیاه را شاید بتوان همین سنگ و ماسه های سیاه دانست.


لیست های بلیط ارزان قیمت چارتر را در سایت سالواتورز می توانید مشاهده کنید.




 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰

همسفر خوب کیست؟


8833_fellow-traveler

 

همسفر خوب کیست؟

 

برای همسفر خوب بودن، تاکتیک‌ های زیاد و مشخصی وجود دارد که می‌تواند شما را در چشم دوستانتان یک انسان خوش سفر نشان دهند. همیشه در سفر اتفاق‌هایی عجیب و دور از ذهن می‌افتد که بدون شک بعدها از آن با هیجان تعریف می‌کنید. گم شدن کیف پولتان، ریختن آب روی پاسپورت‌ها، گم شدن در طبیعت و…مهم این است با همه‌ی اتفاق‌ های غیر قابل پیش‌ بینی از ما به عنوان یک فرد خوش سفر یاد کنند. با هم به بعضی از این نکات نگاهی می اندازیم.


▪️ زمانی را صرف تنهایی کنیم.

همه‌ ما دوست داریم لحظاتی را برای خودمان در تنهایی سر کنیم. فرقی نمی‌کند، مادرمان باشد، همسرمان یا دوستمان. اجازه بدهید همسفر شم  در سفر دقایقی را برای خود تجربه کند. خودتان نیز می‌توانید به یک کافه و یا تماشای یک جاذبه دیدنی بروید. حتی بهتر است، در زمان خستگی و پیاده‌ روی‌ های طولانی از صحبت کردن‌ های طولانی پرهیز کنیم و بگذاریم اطرافیانمان به موسیقی مورد علاقه‌ شان گوش دهند. 



  • saeed samani
  • ۰
  • ۰


ndkp_non-visa

کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان



هر ایرانی که دارای پاسپورت باشد، می‌تواند بدون ویزا به چند کشور دنیا سفر کنند. هنگام ورود به این کشورها امکان ریجکتی وجود ندارد و دریافت مجوز ورود ۱۰۰ درصد است. طبق لیستی که در سال ۲۰۱۶ صادر شده،کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان در مجموع 38 کشور است.

تعداد ۲۷ کشور از این تعداد ویزا در مرز برای ایرانیان صادر می کنند. صدور ویزا در مرز به این معنی است که مسافران در مقابل پرداخت مبلغی در مرز یا فرودگاه کشور مقصد، ویزای خود را دریافت می‌کنند. بدون ویزا بودن کشورها به این معنی است که مسافران فقط برای حضور در آن کشور احتیاج به ویزا ندارند؛ اما گاهی برای پرواز و رسیدن به یک کشور بدون ویزا، نیاز به یک یا چند ویزا (کشورهای بین راه) دارید.

برای پرواز به بعضی از کشور های آمریکا و اقیانوسیه، باید از چند کشور بگذرید و در آنها توقف داشته باشید، که بدون داشتن ویزای این کشورها، سفرتان امکان پذیر نیست. بنابراین همیشه سفر به کشورهای بدون ویزا برای ایرانیان به معنی نیاز نداشتن به ویزا و سفر بی‌دردسر نیست و باید حتما از قبل درباره سفر به کشور مقصدتان تحقیق کنید.

بلیط لحظه آخری ارزان قیمت



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰


توصیه هایی برای مسافران اربعین


1- بهتر است برای جلوگیری از هر نوع اتفاقی در طول روز مسیر پیاده روی اربعین راه را طی کنید تا امکان بروز اتفاق و حوادث به حداقل ممکن برسد. از تردد در بیراهه ها و مناطق خارج از مسیر، مخصوصاً در هنگام شب اجتناب شود.

2- در زمان خوابیدن هنگام پیاده روی اربعین حسینی در موکب ها حواستان به وسایل خود مثل کوله پشتی، گذرنامه (پاسپورت) و تلفن همراهتان باشد. مطلع باشید که در صورت مفقود یا سرقت شدن گذرنامه (پاسپورت) امکان خروج از مرز عراق و بازگشت به کشور برای شما بسیار بسیار مشکل و دردسر ساز خواهد بود.

3- با توجه به سوء استفاده گروه های معارض از لباس پلیس عراق، امکان افتادن به دام پلیس های قلابی و یا پلیس های خائن وجود دارد و باید مراقب باشید. برای جلوگیری از سرقت، از به همراه بردن پول زیاد خودداری کنید. چرا که معمولاً به خاطر رایگان بودن خدمات در طول پیاده روی اربعین، شما هزینه ای نخواهید داشت. اما حمل مقدار کمی پول برای پرداخت کرایه ی اتومبیل و یا دیگر موارد ضرر ندارد و بهتر است از پول ملی عراق (دینار عراقی) استفاده کنید. 



  • saeed samani
  • ۰
  • ۰




صربستان یک کشور واقع در شبه جزیره بالکان، در جنوب اروپا است. صربستان بنیان گذار و یکی از شش جمهوری فدرال سوسیالیست یوگسلاوی بود.


صربستان توسط مونته نگرو به سمت جنوب، بوسنی و هرزگوین به غرب، بلغارستان به جنوب شرقی، کرواسی به شمال غربی، مجارستان به شمال، مقدونیه و آلبانی به جنوب و رومانی در شمال شرقی احاطه شده است.
صربستان در مسیر اصلی خطوط کشورهای اروپای مرکزی و شرق نزدیک (نسبت به اروپای غربی) واقع شده است.

 

گردشگران تابستانی دوست دارند وقت خود را در بلگراد صرف کنند و از طبیعت بسیارزیبای پارک های ملی در سراسر کشور لذت ببرند. در زمستان، آنها از استراحتگاه های کوهستانی بیشتر استفاده می کنند (یکی از محبوب ترین پیست های اسکی دنیا در صربستان قرار دارد، که به عنوان یکی از بهترین مکان های اسکی در اروپا شناخته می شود).


همچنین بسیاری از استراحتگاه های دارای استخر و چشمه های آبگرم در این کشور وجود دارد. صرب ها مردمانی خونگرم هستند، مخصوصا نسبت به خارجی ها، آنها از گردشگران بسیار استقبال می کنند، زیرا هنوز تعداد زیادی از پتانسیل های گردشگری برای معرفی به خارجیان وجود دارد.

 

اکثر صرب ها انگلیسی صحبت می کنند و مشتاق آن هستند که انگلیسی تمرین کنند (اما سالمندان بیشتر احتمال دارد به زبان آلمانی و / یا فرانسوی صحبت کنند)، بنابراین شما می توانید منظور خود را با زبان های مختلف بیان کنید.


اکثر گردشگران در تابستان به صربستان می آیند و اغلب می توانید در خیابان های بلگراد، توریست های آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی را ببینید و گفتگوهایی به این زبانها بشنوید. صربستان کشوری زیبا با جاذبه های جالب است هنوز نه تنها توسط بازدیدکنندگان، بلکه توسط بسیاری از صرب ها نیز کشف نشده است.


 صربستان طبیعت جالبی دارد با بسیاری از کوه ها و دریاچه ها و پیست های اسکی که در بسیاری از فیلم های سینمایی از آن استفاده شده است، مثلا فیلم دکتر ژیواگو. هفده امپراتور روم در قلمرو صربستان امروزی متولد و حکومت کرده اند که همه آثار کاخها و قصرهای آنها در صربستان موجود است.


بلیط ارزان قیمت هواپیما



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰


 بلیط هواپیما کابل

 

درباره کابل

کابل مرکز اداری و سیاسی افغانستان میباشد و در ۱،۸۰۰ متری بالای سطح دریا در دره‌ای دراز و باریک بین کوه‌های هندوکش را شکافته و در طول رود کابل امتداد یافته است.  این شهر همراه با قندهار، هرات و مزار شریف توسط بزرگراه‌ها در سرتاسر کشور امتداد یافته وصل شده است. کابل همچنین مسیر اصلی شاهراه جلال آباد که به سوی پیشاور پاکستان می‌رود می‌باشد.

 

محصولات اصلی کابل شامل میوه تازه و میوه خشک، قالیچه افغان، چرم و محصولات پوست گوسفند، لباس‌ها و اسباب محلی و نسخه‌های محصولات باستانی می‌باشد. جنگ‌های ۱۹۷۸-۲۰۰۱ این صنعت را مختل کرد و به اقتصاد صدمه بسیاری وارد کرد. کابل، پایتخت افغانستان با جمعیتی حدود ۲،۸۵۰،۰۰۰ نفر و مساحتی حدود ۲۷۵ کیلومتر مربع است که در ولایت کابل (استان کابل) واقع شده است.


شهر کابل از ٢٢ ناحیه تشکیل گردیده است جمعیت مناطق مرکزى این شهر از ترافیک شکایت دارند، اما نبود آب سالم آشامیدنى، سرک ها، برق و نبود معلم کافی از مشکلات مناطق دور دست ولایت کابل می باشد.


مسافرت به کابل با هواپیما

فرودگاه شهر کابل در غرب شهر قرار دارد و مهمترین فرودگاه کشور افغانستان است. هم اکنون پایانه جدید این فرودگاه به صورت کامل افتتاح شده است و از پایانه قدیمی نیز برای پروازهای داخلی استفاده می‌شود. این فرودگاه، فرودگاه اصلی خطوط هواپیمایی آریانا افغان ایرویز، کام ایر، سافی ایرویز و پامیر ایرویز محسوب می‌شود. در این فرودگاه امکانات مختلفی شامل بانک، رستوران، اداره پست . پارکینگ ماشین وجود دارند.

 

http://stkt.ir/NewsDetails-10544.html



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰


 بلیط دو طرفه هواپیما چیست؟

 

ویژگی های بلیط دو طرفه :

بلیط دو طرفه ، دارای قیمت، برنامه و شرایط متغیر است. در بلیط دو طرفه ، مسافر قادر به انتخاب شهرهایی هست که به آن و از آن پرواز دایر می باشد. 


برنامه غذایی و پذیرایی از مسافران در پروازهای دو طرفه قابل تغییر است و شرکت هواپیمایی بنابر میزان قیمت بلیط می تواند در هریک از خدمات پرواز تغییر ایجاد کند.


در بلیط دو طرفه تصمیم گیرنده اصلی برای نرخ بلیط، تعداد پرواز، مسیرها و مقاصد، شرکت هواپیمایی است.


 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

 

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰

قیمت بلیط یزد


 

 

بلیط تهران به یزد

ما بلیط یزد از سراسر ایران را ارائه می دهیم. شرکت سالواتراول هر دقیقه هزاران پرواز را چک کرده و سایت های هواپیمایی را اسکن می کنیم و ارزانترین پرواز به یزد برای مسافران ارائه می دهیم.

 

قیمت بلیط یزد چقدر است؟

ما اطلاعات هزینه پرواز از سراسر کشور و حتی کشورهای دیگر به یزد را جمع آوری می کنیم و هر دقیقه اطلاعات ما آپدیت می شود. قیمت بلیط یزد از 80 الی 300 هزار تومان در تناوب بوده است.

 

بلیط ارزان به یزد از کجا بخریم؟

بهترین راه برای پیدا کردن بلیط یزد به قیمت ارزان و مناسب، سایت بلیط لحظه آخری سالواتراول به آدرس زیر است.


www.stkt.ir


ما سایت های مختلف و منابع شرکت های هواپیمایی را جستجو می کنیم، بنابراین شما لازم نیست که به شرکت های هواپیمایی مراجعه کنید.  بهترین مکان برای پیدا کردن بلیط ارزان سایت شرکت سالواتراول است.


شما می توانید قیمت بلیط یزد را بر اساس روز و زمان که تصمیم می گیرید پرواز خود را رزرو کنید. ما داده ها را از همه خطوط هوایی جمع آوری کرده ایم و متوجه شده ایم که سه شنبه ها، چهارشنبه ها و شنبه ها اغلب بهترین روزها برای رزرو پرواز و خرید بلیط یزد هستند. اگر می خواهید بیشتر بدانید، مقاله ما را درباره بهترین زمان برای خرید بلیط های هواپیمایی مطالعه کنید.



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰

ge00_middle-east 


 با نابودی امپراتوری عثمانی در سال ۱۲۹۷ خورشیدی، دیگر اصطلاح خاور نزدیک کاربرد زیادی نداشت و این در حالی بود که اصطلاح خاورمیانه به کشورهای تازه بنیاد جهان اسلام اطلاق شد. با این حال استفاده از اصطلاح خاور نزدیک توسط برخی رشته‌های دانشگاهی نظیر باستان‌شناسی و تاریخ کهن زنده شد. (مراجعه کنید به خاور نزدیک باستان).


اصطلاح خاورمیانه آنگاه رواج یافت که بخش‌های انگلیسی و فرانسوی‌ زبان از آن استفاده کردند. در زبان فارسی نیز در دهه‌ های گذشته همین اصطلاح اروپا محور را بی‌ چون‌ و چرا و بدون در نظر گرفتن دیدگاه خود در این باره که اصطلاح «جنوب غربی آسیا» که با معنا و از نظر جغرافیایی درست است برای این منطقه مناسب است. اما ایران و سایر کشورهای جهان بدون هیچ دلیل موجهی اصطلاح خاورمیانه را به طور مستقیم از فرانسوی و انگلیسی کپی کردند.


فروش بلیط هواپیما



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر


  • saeed samani
  • ۰
  • ۰


دره ستاره ها، همچنین به بنام "ستاره دره" نیز شناخته می شود، دره ای واقع شده در قشم، جزیره ای ایرانی در تنگه هرمز در استان هرمزگان است. دره ستارگان در شمال روستای برکه خلف، جزیره قشم واقع شده است.


مردم جزیره قشم عقیده دارند که روزگاری، ستاره اى از آسمان به قلب جزیره افتاده و اشکال عجیبى را از خاک و سنگ و ماسه پدید آورده است. به این مکان در اصطلاح استاره افته و گاهى استار افتیده نیز گفته می شود اما، براى این پدیده کم نظیر زمین شناسى نام دره ستاره ها جا افتاده است.

t619_stars-valley0

بلیط لحظه آخری هواپیما


 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰


mzae_ticket-gheshm

بلیط قشم ارزان می شود !

روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، در نشست با تورگردانان مطرح کشور در قشم، گفت: توافقات مثبتی در این زمینه با شرکت بُمباردیه کانادا انجام شده و قشم به ایرلاین اختصاصی مجهز خواهد شد. وی ادامه داد: بلیط هواپیما قشم با کاهش چشمگیری همراه شده و این روند ادامه خواهد داشت. به گفته معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، اتفاقات دو سال و نیم گذشته در حوزه گردشگری جزیره قشم موجب شده نگاه مسافران از خرید کالاهای ارزان به سمت و سوی لذت بردن از ظرفیت های حوزه گردشگری تغییر یابد و خوشبختانه مُعدل ماندگاری در جزیره قشم به طور چشمگیری افزایش یافته است. ژئو پارک قشم در کنار دیگر ظرفیت های گردشگری این جزیره شایستگی های قشم را برای راه اندازی تورهای گردشگری در سطح بین المللی افزایش داده است، نظرات مثبت تورگردانان ایران نقش مهمی در جذب گردشگران خارجی برای سفر به جزیره زیبایی ها و اعجاب انگیز قشم دارد.

بلیط چارتر هواپیما



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰


nzn8_air-plane-travel

بررسی مشکلات سفر با هواپیما

با افزایش تعداد افرادی که از مسافرت هوایی استفاده می کنند فرودگاه ها در سراسر جهان بیشتر شلوغ می شوند، صف های ثبت نام طول می کشد و تاخیر در پرواز افزایش می یابد. با این وجود، هزینه های پرواز در سال های اخیر در شرایط نسبی کاهش یافته است و حمل و نقل هوایی نیز مناطق دور افتاده جهان را برای افراد معمولی بیشتر قابل دسترسی کرده است. پرواز نیز به طور آماری "امن ترین راه برای سفر" است.

خرید بلیط هواپیما



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰


انواع مختلفی از پروازهای چارتر وجود دارد:

چارتر خصوصی
چارتر عمومی
چارتر موقت و یک مسیره
چارتر روتین و چند مسیره

ویژگی های یک بلیط یک طرفه :

از آنجا که بلیط یک طرفه بخشی از یک سیستم منظم و از پیش برنامه ریزی شده نیست، دارای قیمت، برنامه و شرایط متغیر است. در بلیط یک طرفه، مسافر قادر به انتخاب شهرهایی هست که به آن و از آن پرواز دایر می باشد.


برنامه غذایی و پذیرایی از مسافران در پروازهای یک طرفه قابل تغییر است و شرکت هواپیمایی بنابر میزان قیمت بلیط می تواند در هریک از خدمات پرواز تغییر ایجاد کند. در بلیط یک طرفه تصمیم گیرنده اصلی برای نرخ بلیط، تعداد پرواز، مسیرها و مقاصد، شرکت هواپیمایی است.



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰

اطلاعات مفید درباره کشور تاجیکستان:

نام رسمی آن جمهوری تاجیکستان است که در عرف بین‌الملل با TJK مشخص می‌شود. این کشور عضو کشورهای مستقل همسود (مشترک‌المنافع-CIS) نیز می‌باشد.


واژه تاجیک و نام تاجیکستان:

تاجیک ها تا کنون به نام های: تاجیک، تازیک، تاژیک، تژیک، تاجک، اوگانه، پارسیوان، تاجیکی، تات، تجگی، سرت و ... خوانده شده اند. واژه تاجیک که گونه های پیشین آن تازیک یا تاژیک است، در آغاز معنی عربی داشته است. گویا ایرانیان آسیای مرکزی، مسلمانان را به این نام می خواندند و چون در آن زمان به این باور بودندکه یک نفر ایرانی، اگر به دین اسلام گروید، عرب می شود. از سوی دیگر به دلیل آنکه درگذشته ترکها تنها مسلمانان ایرانی را می شناختند، واژه تاجیک نزد ترکان معنی ایرانی (در برابر ترک) یافت و در دوران پیروزی ترکان بر ایرانیان، ایرانی ها خود را تاجیک می خواندند.



برخی نیز بر این باورند که واژه تاجیک از ریشه ترکی است و اصل آن به معنی تبعه ترک بوده است. عرب ها ی مسلمان، تاجیک ها را (اوگانه) می نامیدند. تاجیک ها در افغانستان (پارسیوان) در جمهوری فدراتیو روسیه (تاجیکی) در زبان ترکی (قزلباش، کزلباش) در خاور ایران (تاجیک) و در باختر ایران (تات) و در سیستان به (تجگی) سر شناسند. در اوایل سده 2م. واژه تاجیک در اتحاد جماهیر شوروی به معنی جمعیت اسکان یافته آسیای مرکزی به کار می رفت.


علاوه بر آثار ایرانشناسان در فرهنگهای پیشین و امروز از جمله منتخب اللغات، دایرةالمعارف فارسی، برهان قاطع، سراج اللغات، نظام الاطباع، فرهنگ عمید، فرهاگ معین، لغت نامه دهخدا و... واژه تاجیک و مفهوم لغوی آن مورد بررسی قرار گرفته است. بیشتر پژوهشگران بر پایه اسناد و مدارک با ارزش ،تاجیک را قوم غیر عرب و ترک معرفی کرده و ان را از نژاد ایرانی دانسته اند که در ایران بزرگ شده است.


آب و هوا

آب و هوای تاجیکستان قاره‌ای، نیمه استوایی و نیمه خشک و بخشی صحرایی است. در کوههای پامیر آب و هوا قطبی نیمه خشک می‌باشد و هوا به طور مؤثری منطبق با ارتفاعات تغییر می‌کند. وادی فرغانه و دیگر ارتفاعات به وسیله کوههای اطراف از هوای قطبی حفظ می‌شوند.

درارتفاعات کم، میانگین درجه حرارت بین 23 تا 30 درجه سانتی‌گراد در ماه ژوئیه و 1 تا 3 درجه سانتی‌گراد زیر صفر در ماه ژانویه می‌باشد. در پامیر شرقی، میانگین درجه حرارت در ماه ژوئیه 5 تا 10 درجه سانتی‌گراد و میانگین درجه حرارت در ماه ژانویه 15 تا 20 درجه سانتی‌گراد زیر صفر است.


در مناطق کوهستانی درجه حرارت در زمستان تا 45 درجه سانتی‌گراد زیر صفر کاهش می‌یابد. حد متوسط دما در ماه ژانویه در مرغاب واقع در کوههای بدخشان 6/19درجه سانتی‌گراد زیر صفر است.


میزان بارندگی

میانگین بارندگی سالانه در اکثر مناطق جمهوری بین 700 تا 1600 میلی‌متر است. شدیدترین میزان بارندگی در مناطق یخی فدچنکو است که میانگین آن 2236 میلی‌متر در سال است و سبک‌ترین آن در پامیر شرقی با میانگین زیر 100 میلی‌متر در سال است که اوج آن در زمستان و بهار می‌باشد. سطح بارندگی در مناطق کوهستانی بسیار کم و به ندرت از 60 تا 80 میلی‌متر در سال افزایش می‌یابد. در دره‌ها بین 150 تا 250 میلی‌متر در سال است.


http://stkt.ir/NewsDetails-10543.html



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰

مردم افغانستان:

جمعیت کل افغانستان حدود ٢٦ میلیون تن تخمین زده می شود که از جمله هر هفت تن یکتن آنها درکابل زنده گى میکنند. شهر قندهار در درجه دوم قرار دارد که بیش از نیم میلیون نفوس دارد ، بعد از آن شهر هرات در غرب ، مزار شریف در شمال و شهر جلال آباد در شرق کشور شهرهاى بزرگ میباشند . حدود ٢،٥ میلیون مهاجر ثبت شده افغان تا حال در پاکستان و ایران زنده گى میکنند.


از جمله زبانهای پشتو ، درى ، ازبکى ، ترکمنى ، بلوچى ، پشه یى ، نورستانى و لسانهاى مروج دیگر در کشور پشتو ودرى لسانهاى رسمى دولت میباشد. تناسب جنسیت طورى است که در مقابل هر ١٠٠ زن ١٠٣،٢ مرد موجود اند و تعداد اوسط فامیلها ٦،٣ تن میباشد.


مذاهب :

بیش از ٩٩ فیصد نفوس افغانستان را مسلمانان تشکیل میدهد که ٨٠ در صد آنها سنى ، ١٩ در صد شیعه و یک در صد پیروان مذاهب دیگر مانند هندو ، سکها و تعداد کم عیسوى ها میباشند.


تعلیم و تربیه :

سطح سواد در افرادى که سن آنها بالاتر از ١٥ سال مى باشد، ٣٤ در صد بوده ، در مردان ٤٣،١ در صد و در زنان ١٠ الى ١٥ فیصد میباشد. بیش از هفت میلیون دختر و پسر در سطح کشور شامل مکتب شدند ، اما وزارت معارف مى گوید که هنوز پنج میلیون تن دیگر به مکاتب دسترسى ندارند.


به همین ترتیب مشکلات قابل ملاحظه در بخش تعلیم و تربیه چون نبود بودجه و تعمیر مکاتب ، رواجهاى موجود در جامعه و کمبود مکاتب مسلکى مخصوصاً در مناطق روستایى وجود دارد .


این درحالیست که تعلیم در افغانستان رایگان است و تعلیمات ابتدایى لازمى است ، اما دسترسى به تعلیم و تربیه یک مشکل مى باشد . صرف ١٧،٤ در صد اطفال به مکاتب ابتدایه در قریه هاى خود دسترسى دارند و ٣٧ در صد باید جهت رفتن به نزدیکترین مکاتب ٥ کیلو متر سفر نمایند و ٢٩،٩ فیصد شاگردان باید بیش از ١٠ کیلومتر سفر نمایند تا به مکتب برسند.


مشکلات مکاتب متوسط نیز مشابه به مکاتب ابتدایه است . ٧،٧ فیصد شاگردان این مکاتب در قریه هاى خود مکتب دارند و ٤١ فیصد باید براى رفتن به مکتب بیش از ١٠ کیلومتر فاصله را طى کنند تا به مکتب برسند.
وضعیت لیسه ها خرابتر از آن است ، چرا که از جمله هر ٥ شاگرد ٣ تن آنها بیش از ١٠ کیلومتر فاصله را طى مى کند تا به مکتب برسند و از جمله پنځ طفل تنها یک طفل در پنج کیلومترى لیسه دارند.


در زمان حاکمیت طالبان مکاتب دولتى دختران از بین رفته بود، اما در حال حاضر ٣٤ درصد شاگردان را دختران تشکیل میدهد و ٣٠ فیصد ١٧٥ هزار معلم را زنان تشکیل میدهند. بنابر تخمین یونیسف ، بیش از هشتاد درصد دختران و حدود ٥٠ درصد پسران به مراکز تعلیم دسترسى ندارند. به گفته وزارت معارف ، در حال حاضر ٤٢٠ باب مدرسه به علت نا امنى در سطح کشور مسدود میباشد.


بلیط چارتر هواپیما



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰


معرفی شهر دوشنبه :


دوشنبه پایتخت کشور تاجیسکتان است و علت نامگذاری آن است که تا چندی پیش در این شهر بازاری بنام "دوشنبه بازار" برگزار می شده است. (به فارسی تاجیکی: Душанбе)


میدان اسب‌دوانی، باغ گیاه‌شناسی، استودیوی سینمایی و آب‌های گرم گل‌پسته (در ۱۵ کیلومتری شهر) از دیدنی‌های دوشنبه هستند.


در ۲۵ کیلومتری این شهر چشمه‌های معدنی درمانی به نام شاه‌عنبری واقع شده‌است. آب آن در بهبود بیماری‌های بندهای استخوان، دستگاه عصبی و بیماری‌های پوستی مؤثر است.


از دیگر دیدنی‌های پیرامون دوشنبه به ویژه در قدیم، مهمانسرای قره‌تاغ در ۵۰ کیلومتری شهر است که در زمان شوروی سالانه سه هزار نفر تعطیلات خود را در آن می‌ گذراندند.


در گسترهٔ شهر دوشنبه که اکنون پایتخت تاجیکستان است، بازماندهٔ ساختمان‌هایی کشف شده که به سده پنج پیش از میلاد بر می‌گردد. در قرن نوزدهم ادارهٔ شهر دوشنبه توسط دولت تزاری روسیه به امیر بخارا واگذار شده بود.


در سندی بازمانده از سال ۱۸۲۶ این شهر «دوشنبه قورغان» نامیده شده است. قورغان واژه‌ای ترکی به معنی «قلعه» و «حصار» است. قلعهٔ دوشنبه در کنار رود ورزآب جای داشته و روز دوشنبه هر هفته در آن بازاری برگزار می‌شده است.


نام کنونی پایتخت تاجیکستان یادآور همین بازار است. دهکده‌ای که با گذشت زمان در جای دوشنبه‌بازار پیدا شد، دوشنبه نام گرفت و با گذشت زمان رشد کرد و پایتخت تاجیکستان گشت.


فروش بلیط هواپیما



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰

آنچه که قبل از سفر درباره ارمنستان باید بدانید:

ارمنستان یکی از کشور های همسایه در شمال ایران است که هر سال تعداد زیادی از ایرانیان از طریق مرز هوایی و زمینی روانه این کشور می شوند تا یک سفر نه چندان خارجی را تجربه کنند. ارمنستان دارای جاذبه هایی است که ارمنی ها برای آن بسیار ارزش قائل هستند.

برای اینکه شما به عنوان یک مسافر در ارمنستان احساس راحتی کنید و سفری امن داشته باشید لازم به ذکر چند نکته است که ما برای شما در این مقاله خواهیم گفت تا سفرتان آرام و آرامش بخش باشد.

شهر ایروان پایتخت کشور جمهوری ارمنستان و بزرگترین شهر این کشور است. در سایت سالواتراول می توانید لیست بلیط هواپیما به مقصد ارمنستان را در دوره های 15 روزه مشاهده کنید، بعد از انتخاب بلیط هواپیما برای ارمنستان، ارزان و مناسب در تاریخ مورد نظرتان، مشخصات خود را وارد نموده و از طریق درگاه اینترنتی خرید خود را انجام دهید، سپس بلیط هواپیما به مقصد ارمنستان صادر می شود، در فرودگاه و برای سوار شدن به هواپیما نیازی به بلیط کاغذی و چاپ بلیط ندارید.

اطلاعات بیشتر در مورد پرواز به مقصد ارمنستان بالاخص شهر ایروان، پایتخت کشور جمهوری ارمنستان و بهترین بلیط چارتر و ارزان به سایر نقاط کشور و سایر کشورهای دنیا را از سایت سالواتروال بخواهید.


www.stkt.ir



  • saeed samani
  • ۰
  • ۰

 

 


شهر باکو پایتخت جمهوری آذربایجان و بزرگترین شهر این کشور است. در سایت سالواتراول می توانید لیست بلیط هواپیما به مقصد آذربایجان را در دوره های 15 روزه مشاهده کنید، بعد از انتخاب بلیط هواپیما برای آذربایجان، ارزان و مناسب در تاریخ مورد نظرتان، مشخصات خود را وارد نموده و از طریق درگاه اینترنتی خرید خود را انجام دهید، سپس بلیط هواپیما به مقصد آذربایجان صادر می شود، در فرودگاه و برای سوار شدن به هواپیما نیازی به بلیط کاغذی و چاپ بلیط ندارید.

 

جمهوری آذربایجان:

(به ترکی آذربایجانی: Azərbaycan Respublikası) بزرگترین کشور قفقاز و در گذرگاه اروپا و آسیای جنوب غربی و در کنار دریای خزر است. کشورهای ایران در جنوب، ارمنستان و ترکیه در غرب، گرجستان در شمال غربی و روسیه در شمال، همسایگان جمهوری آزربایجان محسوب می‌شوند؛ همچنین این کشور دارای مرز آبی با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان در کنارهٔ دریای خزر است.


برای اخذ روادید آذربایجان می توانید از کنسولگری های تهران و یا تبریز اقدام کنید که در هر دو کنسولگری اخذ روادید با ارائه اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار و یک قطعه عکس چاپی 4*3، در روزهای عادی بیش از سه روز طول نخواهد کشید.


 

بلیط مشهد




 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰

اطلاعات مفید درباره شهر باکو:

باکو، پایتخت و بزرگ ترین شهر جمهوری آذربایجان، در ساحل غربی خزر واقع شده است. باکو در قدیم محصور در قلعه‌ای سنگی بوده است، که هم اکنون به ایجری شهر معروف است. پس از کشف اولین میدان نفتی جهان در این شهر، یه شدت بر اهمیت آن افزوده شد، به همین دلیل مراکز و خیابان‌های مهمی در دوران شوروی سابق در باکو ایجاد شد، به گونه‌ای که معماری شهری و ساختمان‌های موجود در باکو در دنیا بی نظیر است.

خیابان‌ ها و ساختمان‌ های زیبا به همراه نورپردازی‌ های شبانه، جلوه‌ ای رمانتیک به این شهر داده است. مراکز مهم شهر در طول نوار ساحلی خزر بنام بلوار احداث شده است که بنام پارک ملی یا پارک ساحلی بلوار معروف است.

فرودگاه بین‌المللی حیدرعلی‌اف (یاتا: GYD):

این فرودگاه میزبان خطوط هواپیمایی ترکیش ایرلاینز، لوفتانزا، قطر ایرویز و دیگر خطوط هواپیمایی کوچک جهان می‌باشد.


ترمینال اتوبوسرانی بین‌المللی باکو (اوتوواگزالی):

این ترمینال در ۱۲ فوریه ۲۰۰۹ بصورت رسمی افتتاح شده است این مجموعه شامل ۹۵۰ اتوبوس می‌باشد که روزانه در مسیرهای داخلی و بین‌المللی تردد می‌کنند و برای بیش از ۲۰ هزار مسافر خدمات می‌دهند.


این ترمینال در ۴ طبقه با ۱۴ پله برقی و ۱۰ آسانسور ساخته شده است و دارای یک هتل ۹۳ تخته، پارکینگ با ظرفیت ۷۰۰ خودرو، ۸۰۰ فروشگاه، ۵۰۰ صندلی غذاخوری، بانک، مرکز درمانی، اداره پست، سالن انتظار و اتاق‌های انتظار می‌باشد.


همچنین دفاتر شرکت‌ های اتوبوسرانی و اتاق‌ های استراحت برای رانندگان در نظر گرفته شده است و اتوبوس هایی از کشورهایی مانند ایران ترکیه و گرجستان با این ترمینال کار می‌کنند.


اغلب اتوبوس هایی که از ایران به این ترمینال می‌ آیند از شهرهای تهران و تبریز و با عبور از مرز آستارا در استان گیلان حرکت می‌کنند فاصله بین مرز ایران در آستارا تا شهر باکو با اتوبوس در عرض ۵ ساعت طی می‌شود.


فروش بلیط




 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰

بلیط باتومی


اطلاعات مفید درباره باتومی گرجستان


باتومی در جنوب غربی گرجستان و در استان آجارا و در ساحل دریای سیاه قرار دارد که از نظر اقتصادی و ارتباطات تجاری یکی از مهمترین شهرهای گرجستان محسوب میشود. باتومی محل لنگرگیری کشتی های بزرگ تجاریست و گرجستان از طریق این بندر با قاره اروپا و دیگر قاره ها ارتباط دارد.

باتومی زیباترین و توریستی ترین بندر منطقه قفقاز و دریای سیاه است. اگر به دنبال بهترین ها در زندگی تان هستید، اگر به دنبال یک جاذبه تفریحی برای تابستان هستید، در تور باتومی ثبت نام کنید.

جاذبه های تفریحی باتومی بی نظیر و فراوان هستند، برای دیدن تمام جاذبه های باتومی باید وقت زیادی صرف کنید. در تابستانها شهر باتومی پر است از توریستهای شاد و رنگارنگی که در پی ساختن خاطراتی خوش برای خود هستند.

http://stkt.ir/NewsDetails-10531.html



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰

بلیط بانکوک

اطلاعات درباره بانکوک:


بانکوک، به معنی شهر فرشته‌ هاست و لابد تنها از فرشته‌ها برمی ‌آید که این همه جذابیت مدرن را در کنار شگفتی‌ های سنتی یک سرزمین قرار دهند! تایلندی ‌ها هر روز هفته را با یک رنگ نام ‌گذاری کرده ‌اند، بنابر این هیچ بعید نیست اگر روز چهارشنبه، لباس سبز و یا جمعه، لباس آبی ‌بپوشید، بیشتر شما را تحویل بگیرند.


معبدهای بانکوک، از پر طرفدار ترین شگفتی‌ های سنتی این شهر است. بزرگ‌ ترین و قدیمی ‌ترین معبد بانکوک، در نزدیکی کاخ پادشاهی قرار دارد و بودای خوابیده را خود جای داده است. این بودای طلا بیش از 46 متر طول و 15 متر ارتفاع دارد و چشم ‌های آن از مروارید است، اما مقدس ‌ترین بودای تایلند، بودای زمردین است که در همین کاخ پادشاهی قرار دارد و از سنگ یشم ساخته شده و داستان پرفراز و نشیبی را در طول سالیان دراز گذرانده تا به بانکوک رسیده ست.


اولین قانون در بانکوک و تایلند خرید کردن از بازار های بی مانند آن است که به راحتی در جاهای دیگر قابل دسترسی نیست. در زمان خرید از فروشندگان می توانید تقاضای بارکد نمائید برای ثبت قیمت خرید اما در صورت نبودن بارکد یا فاکتور می توانید با خنده و لبخند با فروشنده بر سر قیمت به توافق برسید زیرا این امر کاری عادی در تمام تایلند می باشد.

رعایت نکات بهداشتی و امنیت سلامت در هر سفر لازم و ضروری است بنابر این تایلند با وجود عاری بودن از هر گونه خطرات خاص و بیماری های واگیر دار به رغم رعایت نکات بهداشتی توسط سازمان بهداشت بانکوک از این نکته استثنا نیست.


از جمله مهم ترین نکات سفر در تایلند استفاده از آب های بسته بندی و بهداشتی می باشد که ضامن سلامتی شما می باشد. در هنگام خرید نیز حتما باید توجه داشته باشید که درب این بطری های آب باید حتما مهر و موم یا باز نشده باشد.


شهرهای رم و پاریس را دوست ندارید بانکوک یک شهر پیاده روی نیست اگر از تور استفاده نمی کنید مناطقی را که می خواهید بازدید کنید از قبل برنامه ریزی و هدفمند نمائید تا بدانید که از کدام مناطق بازدید می کنید و چگونه می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.


برای رسیدن به نقاط مختلف می توانید از سرویس های مختلف مانند مترو تاکسی یا اتوبوس استفاده کنید برای این منظور تهیه یک نقشه شهری کاملا ضروری می باشد تا بتوانید شهر را در ارامش کامل بازدید نمائید.

منبع : http://stkt.ir/NewsDetails-10516.html



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰


درباره شهر کوالالامپور


موقعیت جغرافیایى و اطلاعات کوالالامپور

کوالالامپور یا به بیان رسمی تر قلمروی فدرالی کوالالامپور پایتخت رسمی و همچنین بزرگترین شهر مالزی است. این شهر در فضایی به وسعت 243 کیلومتر قرار گرفته و جمعیتی در حدود 1.7 میلیون نفر را در خود جا داده است.کوالالامپور بزرگتر یا گِرِیتِر کوالالامپور که همچنین با نام کلانگ وَلی نیز شناخته می شود دارای یک تراکم شهری با جمعیت 7.2 میلیون نفر می باشد. همچنین این شهر در میان مناطق شهری با رشد جمعیت و اقتصادی سریع در جنوب شرقی آسیا قرار دارد.


کوالالامپور جایگاه پارلمان مالزی است. این شهر زمانی خانه شعب قضایی و اجرای دولت فدرال بود، ولی این شعب در اوایل سال 1999 به پوتراجایا منتقل شدند. محل اقامت رسمی شاه مالزی، کاخ ملی یا به زبان مالایی ایستانا نگارا، نیز در شهر کوالالامپور قرار دارد. کوالالامپور یکی از شهرهای جهانی یا آلفا (به شهری گفته می شود که نقش مهمی در نظام اقتصادی جهان دارد.) در دنیاست که به علت پایتخت و کلیدی بودنش، مرکز اقتصادی، مالی و فرهنگی مالزی به حساب می آید.


کوالالامپور یکی از سه قلمروی فدرالی مالزیست که در ایالت سلانگور، واقع در مرکز سواحل غربی شبه جزیره مالزی قرار دارد. این شهر از دهه 1990 میزبان بسیاری از رویدادهای ورزشی، سیاسی و فرهنگی نظیر بازی های کشورهای مشترک المنافع سال 1998 و مسابقات فرمول وان بوده است. همچنین بلند ترین برج های دوقلوی جهان، برج های دوقلوی پترونانس که به نماد مالزی تبدیل شده اند نیز در شهر کوالالامپور قرار دارند.


جمعیت کوالالامپور

بر طبق آخرین آمار بدست آمده در سال 2016 جمعیت کوالالامپور چیزی در حدود 1 میلیون و 790 هزار نفر است که از این تعداد 46.4 درصد را مسلمانان، 35.7 درصد را بودایی ها، 8.5 درصد را هندوها، 5.8 درصد را مسیحیان و 3.1 درصد را مردمانی با دیگر مذاهب تشکیل داده اند.

آب و هوای کوالالامپور

کوالالامپور به واسطه رشته کوه های تی تی وانگسا در شرق و جزیره سوماترای اندونزی در غرب، دارای آب و هوای استوایی است. این بدان معناست که هوایی گرم و آفتابی به همراه باران های فراوان دارد، مخصوصاً در طول فصل بادهای موسمی شمال شرقی که از ماه اکتبر تا مارس است.

دمای هوا ثابت بوده و بالاترین درجه بین 32 تا 33 درجه سانتیگراد متغیر می باشد و هیچگاه از 38.5 درجه سانتیگراد بالاتر نرفته است. همچنین کمینه دما بین 23.4 تا 24.6 درجه سانتیگراد شناور بوده و تا کنون پایین تر از 14.4 درجه سانتیگراد نبوده است. حداقل بارش باران در کوالالامپور معمولاً سالانه 2600 میلیمتر می باشد، با توجه به اینکه ماه های ژوئن و جولای نسبتاً خشک هستند، اما به طور معمول پس از بارندگی در هر ماه این مقدار از 131 میلیمتر تجاوز نمی کند.


در هنگام باران شدید در کوالالامپور جاری شدن سیل، مخصوصاً در مرکز شهر و نواحی پایین رود امری طبیعی است. دود ناشی از آتش سوزی در جنگل های نزدیک سوماترا گاهی اوقات سبب ایجاد مه در منطقه می شود و این امر دلیل اصلی آلودگی هوا به همراه دود ناشی از موتور وسایل نقلیه و کارهای ساخت و ساز در شهر است.



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰

بلیط دبی


درباره دبی


دُبی یا دوبی یکی از امیرنشین‌های هفت‌گانه امارات متحده عربی است. دبی بیشترین جمعیت را در میان این هفت امارت دارد و دومین امارت بزرگ آن، و با تنها ۵ درصد از مجموع وسعت خاک امارات عربی متحده (۴٬۱۱۴ km²) بعد از بزرگترین امارت ابوظبی (۶۷٬۳۴۰ کیلومتر مربع) با بیش از ۸۵ درصد از کل مساحت امارات متحده عربی می‌باشد.


جمعیت کل امارات متحده عربی حدود هفت میلیون نفر می‌باشد که از این میان کمتر از یک میلیون نفر آن بومی و بقیه مهاجر می‌باشند. از میان مهاجرین بیشترین آنها هندی و فیلیپینی می‌باشند. ایرانیان در این امارت ضمن داشتن سفارت دارای کلاب و بیمارستان هم می‌باشند.

جاذبه‌های گردشگری دبی


فواره دبی:

فواره دبی که بزرگترین و باشکوه ترین فواره موزیکال جهان است از ساعت 18 تا 24 هر پانزده دقیقه یک موزیک جدید پخش می‌کند و با ارتفاعی حدود بیست و پنج متر به رقص می‌پردازد.


برج خلیفه:

بلندترین برج دنیا با حدود هشتصد متر ارتفاع. در کنار آن مرکز خرید دوبی است که بزرگترین مرکز خرید دنیاست و تمام برندهای معروف در آن شعبه دارند. همچنین در مرکز خرید دوبی یک پیست اسکی روی یخ هست که در آن معمولا بازی‌های اسکی روی یخ برگزار می‌شود. همچنین اسکلت یک دایناسور در آن قرار دارد.


برج العرب:

تنها هتل هفت ستاره خاور میانه با ارتفاع ۳۲۱ متر است. پیست اسکی دبی از مکانهای دیدنی دبی به شمار می رود. این پیست اولین پیست اسکی سرپوشیده خاورمیانه می باشد و سومین پیست سر پوشیده اسکی در کل دنیاست که در سال 2005 افتتاح شده است. پیست اسکی دبی 5 دور دارد که بلندترین آن 400 متر طول و 60 متر ارتفاع را دارا است. مساحت این مجموعه 22.500 مترمربع است که در تمام روزهای سال پوشیده از برف است. اسکی‌بازها و اسنو‌بورد سواران در هرسطحی میتوانند از شیب های گوناگون آن استفاده و لذت ببرند.


پارک آبی وایلد وادی:

این پارک آبی بیش از 23 نوع وسیله تفریحی و سرگرمی را دارا است که بیشتر آنها با هم مرتبط بوده و در امتداد هم قرار دارند و گردشگران میتوانند به صورت پیوسته از تمامی آنها لذت ببرند. این پارک آبی با مساحتی 5000 متری بین هتل برج العرب و هتل ساحلی جمیرا قرار دارد. پارک آبی دبی به صورتی طراحی شده که شما ساعت ها از آن لذت خواهید برد. در این پارک می توانید از سرسره سرعت با حالتی بی وزنی چیزی حدود 80 کیلومتر در ساعت سرعت پیدا کنید و کوچکترین آسیبی نبینید.


چتر بازی:

دبی بهترین منطقه برای چتر بازی در تمام دنیا است که در نزدیکی ساحل جمیرا انجام می شود. بیشتر چتربازان برای یک پرش نفس گیر و پرهیجان به دبی می آیند. علاوه بر چتربازان، گردشگران تورهای گردشگری ایران دهکده نیز می توانند در این تفریح پرهیجان، تمام مناطق زیبای دبی را در آسمان آبی تماشا کنند و لذت ببرند. منطقه چتربازی دبی 260000 متر وسعت دارد و جای مناسبی برای گردشگران است که کمی استراحت کنند و با نوشیدن یک فنجان قهوه و دیدن چتربازان لذت ببرند. این مرکز چتر بازی با حمایت شیخ حمدبن محمدبن رشید آل مکتوم، شاهزاه‌ی دبی و بیش از چندین سال تجربه مکانی امن و مطمئن برای چتربازی است. همچنین منطقه چتربازی دبی زیر نظر فدراسیون جهانی ورزش می‌باشد که دارای استانداردهای جهانی نیز است.


بالن سواری:

در دبی به دور از شلوغی شهر و بر فراز اقیانوسی از شن میتوانید از بالن سواری تکرار نشدنی لذت ببرید و نظاره گر غزالها، آهوهای سرگردان، شترهای بیابان و طلوع آفتاب از پشت کوهستان حجر دبی باشید. هیچ لذتی بهتر از آرامش و زیبایی بالن سواری بر روی صحرا و مناطق حیرت انگیز دبی وجود ندارد. شما میتوانید با این تورهای بالن سواری ساعت ها بر فراز آسمان دبی باشید و بهترین مناظر دیدنی را برای خود خلق کنید. بهترین زمان بالن سواری زمانی است که باد ملایمی می‌وزد.


سافاری در دبی:

از معروفترین تفریحات دبی سافاری می باشد. در این گردش لذت بخش شما می توانید چهره واقعی کویر و زندگی بادیه نشین ها را از نزدیک ببینید. گردشهای سافاری متفاوت هستند و از چندین ساعت تا چندین روز را دارا هستند. بهترین زمان رفت به این تور از ساعت 3 ظهر به بعد می‌باشد. در این گردش شما با ماشین های چهارمحور به دل کویر زده و از تپه های شنی کویر عبور خواهید کرد و سپس به یک کمپ می رسید که بصورت سنتی ساخته شده است. بعد از صرف شام و نوشیدنی، استفاده از بوفه کامل، موزیک زیر آسمان زیبای کویر، این تور با بازگشت به شهر در حدود ساعت 10 شب پایان می یابد.


فراری ورد ابوظبی:

فراری ورد اولین و تنها پارک جهان با برند فراری است که در ابوظبی پایتخت امارات واقع شده است. این پارک دارای سریعترین Rollercoaster (ترن هوایی) می باشد که در تمام روزهای سال باز و برای گردشگران در هر سنی تجربه ای فراموش نشدنی رقم خواهد زد.


مساحت این شهربازی بزرگ دنیا 200 هزار متر مربع است که در جزیره یاس ابوظبی قرار گرفته است. این پارک دارای ۲ فروشگاه، رستوران های متعدد با سنت های آشپری ایتالیایی، چندین موزه فراری و بازی های شبیه سازی رانندگی با ماشین فراری است.



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰

بلیط ایروان


درباره ایروان


ایروان پایتخت جمهوری ارمنستان ، یکی از سه شهر بزرگ قفقاز جنوبی با جمعیتی بالغ بر یک میلیون نفر می باشد .این شهر دارای بزرگترین جامعه ارمنی در جهان است. در دوران اتحاد جماهیر شوروی، ایروان تحت بازسازی عظیمی جهت تبدیل شدن به یک شهر کامل نئوکلاسیک قرار گرفت . ایروان جواهر واقعی معماری اولیه اتحاد جماهیر شوروی است.


بسیاری از اماکن توریستی ایروان در مرکز جمع و جور این شهر واقع شده است در نتیجه یک گردشگر عادی احتیاجی به استفاده فراوان از وسایل حمل و نقل عمومی نخواهد داشت. افراد محلی مرکز شهر را کنتون یا کغاک می نامند. گرچه تاریخ ایروان به ۲۸۰۰ سال پیش باز می گردد ولی به علت وقوع جنگ های بزرگ امپراتوری های ایران و عثمانی و روسیه در این مکان و وقوع زلزله ویرانگر قرن۱۷ میلادی، آثار اندکی از آن دوران به یادگار مانده است. فرودگاه بین المللی زوارتنوتس، بزرگترین دروازه ورود به ارمنستان در ۱۴ کیلومتری مرکز ایروان قرار دارد.

زیارتگاه‌ها و اماکن مذهبی


صومعه گغارد
صومعه خور ویراپ
موزه‌ها
موزه قلعه اربونی
کرافت موزه(صنایع دستی)
گالری ملی ارمنستان
موزه هنر های معاصر کافسجیان
موزه نسل کشی

کاسکاد،ایروان
نقاط دیدنی ایروان
هزار پله ارمنستان(کاسکاد)
میدان جمهوری(هراپاراگ)
اپرای ایروان
معبد گارنی
دریاچه سوان
پارک ابی (بهتون پیشنهاد میکنم حتما پارک ابی رو برید البته اگه تو فصل گرم به ارمنستان سفر کرده باشید)
جاذبه‌های طبیعی
دریاچه سوان
زاخکازور(دره گلها)

صعود از پله های کاسکاد(یا بوسیله پله برقی)هنگام عصر و دیدن منظره فوق العاده از شهر و کوه آرارات سپس ادامه مسیر به سمت پارک پیروزی(ویکتوری) و سوار شدن چرخ و فلک. رفتن به پارک عشاق و تماشای نمایش زیبای دریاچه قو نیز از دیگر جاذبه های شهر ایروان می باشد.



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰

بلیط شهر نجف


اطلاعات مختصری در مورد شهر مقدس نجف:


نجف نام شهری در کشور عراق است و از مقدس‌ ترین شهر های شیعیان و مرکز قدرت سیاسی شیعیان در عراق به شمار می‌رود. نجف همواره محل تردد و اقامت زائران و نیز مشتاقان علوم دینی است که این عامل در رونق تجارت آن تأثیری به سزا دارد.

این شهر مدت زیادی در مسیر کاروان ‌هایی قرار داشته که برای انجام مناسک حج از راه خشکی عازم مکه و مدینه بودند. این ویژگی نیز در ارتباط نجف با شهرها و مراکز تأثیر زیادی داشته است.


در نجف صنعت‌ های مختلفی رونق داشته، منسوجات نجف مشهور و عبای نجفی، مرغوب و مطلوب بسیاری از خریداران است که به دلیل تولید فراوان به شهرهای دیگر عراق نیز صادر می‌شود. بازرگانی نجف رونق فراوان داشته و تاجران حجاز، نجد، عمان، یمن و کویت با آن شهر در ارتباطاند.

اماکن مقدس نجفی:


به غیر از قبر علی بن ابیطالب، در شهر نجف اماکن مقدسه دیگری نیز وجود دارد که به شرح زیر می‌باشد:
قبر آدم
قبر نوح
قبر هود
قبر صالح
مسجد حنانه
مسجد سهله
قبرستان وادی السلام

http://stkt.ir/NewsDetails-10515.html



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰


تفلیس پایتخت کشور گرجستان و اولین و بزرگترین شهر گرجستان است. بیشتر پروازهای بین المللی به مقصد فرودگاه شهر تفلیس، پایتخت گرجستان است. باتومی دومین شهر گرجستان و در کنار دریای سیاه واقع شده است.

در سایت سالواتراول می توانید لیست قیمت بلیط هواپیما به گرجستان را در دوره های 15 روزه مشاهده کنید، بعد از انتخاب بلیط هواپیما برای گرجستان، ارزان و مناسب در تاریخ مورد نظرتان، مشخصات خود را وارد نموده و از طریق درگاه اینترنتی خرید خود را انجام دهید، سپس بلیط هواپیما به مقصد گرجستان صادر می شود، در فرودگاه و برای سوار شدن به هواپیما نیازی به بلیط کاغذی و چاپ بلیط ندارید.

هنگام سوار شدن به هواپیما به مقصد گرجستان کافیست تا عکس بلیط را نشان مامور کنترل فرودگاه دهید و کارت پرواز سوار شدن به هواپیما را دریافت نمایید.هنگام خرید بلیط هواپیمای گرجستان فقط در انتخاب ماه و تاریخ انتخاب کنید، نمودار ما بهترین زمان برای پرواز به گرجستان را نشان می دهد.

با امکاناتی که سایت سالواتراول برای شما در نظر گرفته است، شما می توانید بهترین و ارزان ترین بلیط هواپیما برای گرجستان را خریداری کنید. لطفا کامل دقت فرمایید، تمامی بلیط های چارتری به مقصد گرجستان غیر قابل استرداد هستند. اطلاعات بیشتر در مورد پرواز به مقصد گرجستان و باتومی و بهترین بلیط های چارتر و ارزان را از سایت سالواتروال بخواهید.

www.stkt.ir

آیا سفر به گرجستان نیاز به ویزا دارد؟

خیر. در حال حاضر کلیه اتباع ایرانی می توانند بدون ویزا به مدت ۴۵ روز به گرجستان سفر کنند و در صورتی که نیاز به مدت زمان بیشتری برای حضور در خاک گرجستان داشته باشند بایستی پس از اتمام مدت زمان ۴۵ روز یا در همان خاک گرجستان ویزا تهیه کنند و یا یک ورود و خروج مجدد داشته باشند.(البته به روش در طول 6 ماه فقط می توانید سه ماه در گرجستان باشید).

هزینه های زندگی در گرجستان در مقایسه با ایران چگونه است؟

به گزارش اداره ملی آمار گرجستان حداقل هزینه های زندگی در گرجستان برای یک خانواده دو نفره در یک ماه ۲۳۲ لاری ، خانواده سه نفره ۲۶۱ لاری ، خانواده چهار نفره ۲۹۰ لاری ، خانواده پنج نفره ۳۲۶ لاری و برای یک خانواده شش نفره ۳۸۵ لاری اعلام شده است . هر یک دلار آمریکا = ۲٫۴۲ لاری

قیمت بنزین در گرجستان و انواع سوخت چقدر است؟

نرخ انواع سوخت در گرجستان: – سال ۲۰۱۶ میلادی

هر لیتر بنزین در گرجستان در حدود 70 سنت است (هر صد سنت= یک دلار)


حمل و وارد کردن چه داروهایی به خاک گرجستان ممنوع است و مجازات دارد؟

واردات داروهای مخدر ، روان گردان و داروهای ترکیبی حاوی مواد مشابه بدون مدارک پزشکی ترجمه و تایید شده به داخل اراضی گرجستان ممنوع است که شامل:

آستیل دی هیدرو کدئین – دی هیدرو کدئین – کدئین – نیکودیکودین – نیکوکودین – نورکدئین – فلکودین – اتیل مرفین
و همچنین کلیه وسایل درمانی ترکیبی حاوی مواد : افدرین – نورافدرین و پسودوافدرین

اختلاف ساعت ایران و گرجستان چقدر است؟

اختلاف ساعت گرجستان نسبت به گرینویچ ۴+ و ایران ۳٫۳۰+ است ، پس اختلاف زمانی بین ایران و گرجستان نیم ساعت است.در حالت عادی اگر بخواهیم اختلاف ساعت ایران و گرجستان را محاسبه کنیم ، گرجستان نیم ساعت جلوتر از ایران است ولی زمانی که ساعت در ایران یک ساعت به جلو برده می شود ، گرجستان نیم ساعت از ما عقب تر خواهد بود.

قبل از سفر درباره گرجستان بدانیم:

• گرجستان برای گردشگران امن است بطوری که در رنکینگ جهانی در سال 2016 سومین کشور امن دنیا شناخته شد، گرجستان یکی از پایین ترین نرخ های جرم و جنایت را در میان کشورهای اروپایی دارد.


• پلیس گرجستان یکی از معدود پلیس های قابل اعتماد در جهان است؛ پلیس گرجستان به منظور حفظ امنیت گشت های ویژه ای در سرتاسر کشور دارد و به تمامی مشکلات گردشگران رسیدگی می کنند.

• منطقه ها و خیابان های اصلی شهرها، خصوصن مراکز توریستی، توسط دوربین کنترل می شود.

• در چند سال گذشته امنیت و آرامش خوبی در شهر تفلیس برقرار شده است. آمار جرائم خیابانی در تفلیس کم است.


• امن ترین مناطق و جاذبه های گردشگری منطقه کاختی، شهر سیقناقی، شهر کازبگی و راچا می باشند.


• توصیه می کنیم برای بازدید از کوهستان و مناطق دوردست مثل سوانتی و آنانوری در گرجستان، از یک راهنمای محلی استفاده کنید.


گرجستان امکانات پزشکی و درمانی مناسب و خوبی دارد، اما برای موارد بهداشتی به آنچه که قبل از سفر درباره گرجستان باید بدانیم دقت نموده و در مواقع ضروری و اورژانسی با ۱۱۲ تماس بگیرید که ۲۴ ساعته جواب گو هستند.

موارد پزشکی و بهداشتی که قبل از سفر درباره گرجستان باید بدانیم:

• عفونت روده ای ژیاردیا در بعضی نقاط دور افتاده گرجستان رایج است و ممکن است از طریق آب شیر، رودخانه، دریاچه ها، میوه ها و سبزیجات خام، محصولات لبنی پاستوریزه نشده منتقل می شود.


مردم گرجستان بسیار مهمان نواز و خونگرم هستند و معتقدند میهمان فرستاده خداست اگر یک گرجستانی شما را به جایی دعوت کنند، حتمن بپذیرید.


• مردم گرجستان دوست دارند از گردشگران در مورد تجربه بازدید و غذاهای گرجی بپرسند، سعی کنید جواب مثبت و خوبی به ایشان بدهید.


• در شهرهای کوچک گرجستان و محله های خلوت تفلیس معمولاً عابران با کلمه «Gamarjoba» با شما خوش آمد گویی می کنند؛ شما نیز با کلمه «Gagimarjos» می توانید پاسخ او را بدهید.


• بهتر است با لباس های مرتب و پوشیده وارد کلیساها شوید. در بعضی از کلیساها حتماً باید با روسری، دامن و لباس پوشیده وارد شوید.

http://stkt.ir/NewsDetails-10474.html


 / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰

بلیط شهر تفلیس



در سایت سالواتراول می توانید لیست قیمت بلیط هواپیما به تفلیس را در دوره های 15 روزه مشاهده کنید، بعد از انتخاب بلیط هواپیما برای تفلیس، ارزان و مناسب در تاریخ مورد نظرتان، مشخصات خود را وارد نموده و از طریق درگاه اینترنتی خرید خود را انجام دهید، سپس بلیط هواپیما به مقصد تفلیس صادر می شود، در فرودگاه و برای سوار شدن به هواپیما نیازی به بلیط کاغذی و چاپ بلیط ندارید.


هنگام سوار شدن به هواپیما به مقصد تفلیس کافیست تا عکس بلیط را نشان مامور کنترل فرودگاه دهید و کارت پرواز سوار شدن به هواپیما را دریافت نمایید. هنگام خرید بلیط هواپیمای تفلیس فقط در انتخاب ماه و تاریخ انتخاب کنید، نمودار ما بهترین زمان برای پرواز به تفلیس را نشان می دهد.


با امکاناتی که سایت سالواتراول برای شما در نظر گرفته است، شما می توانید بهترین و ارزان ترین بلیط هواپیما برای تفلیس را خریداری کنید. لطفا کامل دقت فرمایید، تمامی بلیط های چارتری به مقصد تفلیس غیر قابل استرداد هستند. اطلاعات بیشتر در مورد پرواز به مقصد تفلیس و باتومی و بهترین بلیط های چارتر و ارزان را از سایت سالواتروال بخواهید.

www.stkt.ir

جاذبه های تفلیس

کشور گرجستان سرزمینی کوچک است در میان دو رشته کوه بلند و کوتاه قفقاز که در فاصله 600 کیلومتری مرز بازرگان ایران قرار دارد 380 کیلومتر از این فاصله، بین مرزهای بازرگان ایران و مرز «واله» گرجستان است. قدیمی ترین قسمت شهر تفلیس، که آثاری از دوران باستان تا حدود دویست سال پیش را در خود جای داده است، بر تپه های مشرف به رود «کورا» قرار دارد.

موقعیت جغرافیایی تفلیس

تفلیس در ۱۲۰ کیلومتری رشته کوه قفقاز بزرگ و ۲۵۰ کیلومتری دریای سیاه قرار دارد. تفلیس در دو طرف ساحل رود متکواری و در درون دره‌ای گسترده‌است. رود متکواری (کورا) از کوههای ترکیه سرچشمه می‌گیرد به طول ۳۶ کیلومتر در شهر جاری است.

شرایط آب و هوایی

آب و هوای تفلیس تقریبا جنب قاره ای است و آب و هوای شهر تحت تاثیر دو هوای خشک از شرق وهوای مرطوب جنب قاره ای از غرب و دریای سیاه قرار دارد.


مراکز تفریحی، توریستی و جاذبه های تفلیس

دسترسی به فعالیت های مفرح و خاطره انگیز شهر تفلیس که از قرن پنجم میلادی، پایتخت گرجستان بوده و تاریخی غنی و پرفراز و نشیب دارد، بسیار آسان است. تفلیس در تقاطع شاهراه های آسیایی و اروپایی قرار دارد، بعد از گذشت چندین قرن متمادی و از سر گذراندن جنگ و ستیز فراوان، هنوز زیبایی خاص و هویت اصیل خود را حفظ کرده است و سفر به آن می تواند بسیار جذاب و به یادماندنی باشد.

تفلیس با آثاری نظیر بقایای یک آتشکده ساسانی، حمام های تاریخی، مسجد و کلیسای عصر صفوی، کاروانسرا و ابنیه قاجاری و خانه های تاریخی، بسیار دیدنی است. دستگاه تله کابین، پایین ترین قسمت بافت تاریخی تفلیس را به مرتفع ترین بخش آن در کنار دیوارهای برافراشته «نارین قلعه» متصل می کند. در همه کوچه پس کوچه های تفلیس، بافت تاریخی، نشانه هایی از بازسازی و احیای ابنیه را می توان دید.

در تفلیس تبدیل خانه ها و بناهای قدیمی به مهمانسرا، کافه و رستوران، ترمیم سنگفرش کوچه ها، ایجاد پله راه در بخش های مرتفع و راه اندازی حمام های صفوی با استفاده از چشمه های آب گرم منطقه، بافت قدیمی را به بخشی زنده و زیبا تبدیل کرده است. چشمه های آبگرم تفلیس (حمام سولفور) شهر تفلیس را با حمام های آبگرم آن می شناسند.

نام اصلی تفلیس، تبلیسی است که در زبان گرجی، به معنای چشمه آبگرم است. چندین چشمه آبگرم از تپه ای نزدیک به رودخانه «کورا» می جوشد و مردم تفلیس و گردشگران، سالیان سال از آن برای شست و شو و آرامش و تمدد اعصاب بهره می برند.

جاذبه های تفلیس :

1- خیابان روستاولی و چاوچاوادزه (در قلب تفلیس و مرکز جاذبه های تفلیس است)

2- ایست پوینت (درشرق) و تبیلیسی مال (درغرب) که مراکز خرید اصلی برندهای جدید هستند.

3- بازار دست فروشان”درای بریج” (مرکز ارائه هنرهای دستی، صنایع چوبی و فلزی، ظروف و مبلمان عتیقه است).

4- بازار “لیلو” (بازار سنتی تفلیس) شبیه بازارهای قدیمی خودمان است که البته بیرون شهر و در نزدیکی فرودگاه تفلیس قرار دارد.

5- بازار “واگزال” (ایستگاه مرکزی راه آهن تفلیس است با این تفاوت که پر از دستفروش و مغازه های ارزان فروشی است).

6- قطار کابلی و تله کابین تفلیس (در مناطق توریستی مرکز شهر واقع شده اند و هرکدام به یکی از کوههای مشرف بر تفلیس میروند).

7- کلیسای سامبا (بزرگترین کلیسای ارتدکس از نظر گنجایش و سومین از نظر ارتفاع در جهان است و در محله آبلاواری واقع شده)

8- پارک کوه مقدس تفلیس “متاتسمیندا” و فانی کولار (مرتفع ترین پارک و شهر بازی منطقه قفقاز، با چشم اندازی زیبا از تفلیس)

9- پارک های آبی تفلیس “جینو” و “آکواپارک” (هرکدام در یک سمت شهر قرار دارند، پارک آبی جینو مدرن و جدیدتر است).

10- خیابان “مرجانیشویلی” (قدم زدن بر روی سنگ فرشهای این خیابان و تماشای مغازه ها و رستورانهای آن، بخصوص در شب زیباست).

11- حمام های آبگرم طبیعی “سولفور” یا “گوگرد” ( این حمام ها در مرکز شهر هستند و نام تفلیس از همین حمام ها گرفته شده).

12- مجسمه مادر و نارین قلعه ( اولی جدید و دومی باستانی است و هردو در کنار هم و برروی تپه مشرف به تفلیس واقع شده اند)

13- باغ گیاهشناسی تفلیس “بوتانیکال گاردن” (یکی از مهمترین پارک ها و جاذبه های تفلیس است).

14- کلیسای متخی و مجسمه واختانگ گورگاسالی ( هر دو در قدیمی ترین محله تفلیس بنام محله “متخی” واقع شده اند).

15- قایق سواری بر روی رودخانه کورا (رودخانه کورا “متکواری” تفلیس را به دونیم قسمت میکند، شبهای این رودخانه بسیار زیباست).

16- پل صلح (پلی جدید است که با معماری فضایی اش در کنار محله متخی، مکانی برای بازدید توریست ها تبدیل شده است).

17- موزه های تفلیس (موزه های دوره کمونیسم و تاریخ و فرهنگ برای بسیاری از گردشگران جذابیت ویژه ای دارد).

18- خیابان شاردنی (خیابانی که مخصوص قدم زدن شبانه است و رستورانها و بارهایش تا صبح بازهستند).

19- رستورانهای سنتی گرجی (حتمن امتحان کنید، البته رستورانهایی که همراه با رقص و موزیک و لباسهای سنتی هستند بهتر است).

20- دریاچه های “لیسی” و “لاک پشت” (دو دریاچه زیبای طبیعی بهمراه دریاچه مصنوعی تفلیس از نقاط مورد توجه هستند).


اجاره خانه روزانه در تفلیس

اجاره خانه روزانه در تفلیس، علاوه بر راحتی و آزادی، هزینه های زندگی در گرجستان را هم کاهش میدهد. با اجاره خانه روزانه در تفلیس، همه اعضای خانواده یا دوستان می توانند در کنار هم باشند، اما در هتل محدودیت گنجایش نفرات برای هر اتاق وجود دارد.

در هتل های گرجستان، امکان شستن و خشک کردن لباسها وجود ندارد، اگر لباس های خود را به خشکشویی هتل بسپارید، بسیار گران خواهد شد. اکثر سوییت های اجاره ای در تفلیس ، آپارتمان ها و خانه های شخصی مبله هستند و ماشین لباسشویی و اتوی بخار وجود دارد.

در گرجستان خشکشویی و لباسشویی عمومی، بسیار کم است. بنابراین، اجاره خانه تفلیس، آپارتمان و منزل شخصی، در تفلیس یا باتومی به مراتب ارزانتر و بهتر از هتل است. اجاره خانه تفلیس، آپارتمان و منزل شخصی در نقاط مختلف تفلیس، از روزانه نفری 15 دلار به بالا می باشد.

اجاره خانه ها در تفلیس که توسط سالواتورز معرفی میشوند، در مرکز شهر تفلیس هستند و دارای امکانات زندگی از جمله :

مبله

آشپزخانه با اجاق خوراکپزی

ماشین لباسشویی

حمام و سرویس بهداشتی تمیز

دسترسی به تمام نقاط توریستی و اصلی تفلیس (5 الی 15 دقیقه پیاده)

_______________________________________________________

جهت اجاره خانه روزانه در تفلیس با شماره تلفن زیر تماس بگیرید.

00995557715557 آقای نجفی

آیدی تلگرام پاسخگویی به سوالات : salva_tours@

کانال تلگرام شرکت سالواتورز : salvatours@

کانال تلگرام بلیط های لحظه آخری گرجستان : salvatravel@

سایت خرید آنلاین بلیط لحظه آخری و ارزان قیمت : www.stkt.ir



 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani
  • ۰
  • ۰

بلیط شهر آنکارا


در سایت سالواتراول می توانید لیست بلیط هواپیما به آنکارا را در دوره های 15 روزه مشاهده کنید، بعد از انتخاب بلیط هواپیما آنکارا، ارزان و مناسب و تاریخ مورد نظرتان، مشخصات خود را وارد نموده و از طریق درگاه اینترنتی خرید خود را انجام دهید، سپس بلیط لحظه آخری آنکارا صادر می شود، در فرودگاه و برای سوار شدن به هواپیما نیازی به بلیط کاغذی و چاپ بلیط ندارید.

هنگام سوار شدن به هواپیما به مقصد آنکارا در ترکیه کافیست تا عکس بلیط را نشان مامور کنترل فرودگاه دهید و کارت پرواز هواپیما را دریافت نمایید. هنگام خرید بلیط هواپیمای آنکارا فقط در انتخاب ماه و تاریخ انتخاب کنید، نمودار ما بهترین زمان برای پرواز به آنکارا را نشان می دهد.

با امکاناتی که سایت سالواتراول برای شما در نظر گرفته است، شما می توانید بهترین و ارزان ترین بلیط برای آنکارا را خریداری کنید. لطفا کامل دقت فرمایید، تمامی بلیط های چارتری به مقصد آنکارا غیر قابل استرداد هستند. اطلاعات بیشتر در مورد پرواز به آنکارا و بهترین بلیط های چارتر و ارزان به سایر شهرهای ترکیه را از سایت سالواتروال بخواهید.


درباره شهر آنکارا


آنکارا (در قدیم: آنقره) پایتخت و پس از استانبول دومین شهر بزرگ کشور ترکیه است. این شهر هم ‌چنین مرکز سیاسی استان آنکارا است. آنکارا شهری جدید و نسبتاً مدرن با حدود چهار میلیون نفر جمعیت است (آمار ۲۰۰۵). از مراکز دیدنی آن می‌توان آرامگاه آتاتورک و برج گردان خرید آتاکوله را نام برد.

آنکارا از زمان هیتی‌ها (قومی کهن که در هزارهٔ دوم پیش از میلاد بر قسمت اعظم آسیای صغیر و سوریه فرمانروایی داشت) اهمیت داشت. در دورهٔ رومی‌ها کرسی ایالتی شد. خسرو پرویز ساسانی آن را گرفت (سال ۶۲۰ م.). هارون الرشید و معتصم خلفای عباسی آن را محاصره و تاراج کردند. در این شهر امیر تیمور، بایزید یکم (سلطان عثمانی) را مغلوب و دستگیر کرد (۱۴۰۲م.). در ۱۹۲۳ پایتخت ترکیه شد.

بهترین وقت سفر به آنکارا

آنکارا آب و هوای قاره ای دارد؛ زمستان هایش به خاطر ارتفاع از سطح دریا، سرد و پر برف است و تابستان هایش گرم و خشک. تابستان آنکارا از سایر شهر های ساحلی ترکیه مطبوع تر است. شب های تابستانی، گاهی خنک هم می شود، آن قدری که بد نیست ژاکتی به همراه داشته باشید. باران بیشتر در بهار و پاییز می بارد، اما معمولا مقدارش زیاد نیست و نباید نگران خیس شدن باشید. آنکارا را بهتر است ماه های مه (اردیبهشت)، ژوییه (خرداد) و از سپتامبر تا نیمه اکتبر (از اواسط شهریور تا اواخر مهر) دید.

مقبره آتاتورک آنکارا، بنیان گذار جمهوری ترکیه، واقع بر یک تپه خیره کننده در بخش «آنتیپ» شهر، در سال 1944 بنا شد و در 1953 کامل شده است. یک هم جوشی شگفت انگیز بین ایده های معماری باستانی و مدرن است و به عنوان یک دستاورد معماری مدرن ترکیه بدون رقیب باقی مانده است. بنایی ساده است که حیاط بزرگی پوشیده با کف پوش های موزاییکی دارد.

در تمامی گوشه های محوطه این بنا سربازها حضور دارند و ممکن است به شما سخت بگیرند، به خصوص در زمان تعویض شیفت. در اینجا یک موزه که مجسمه مومی آتاتورک را در خود جای می دهد، وجود دارد و نوشته ها، نامه ها و اشیایی متعلق به آتاتورک، همچنین نمایشگاهی از عکس هایی که لحظات مهم در زندگی او و در تاسیس جمهوری را ضبط کرده اند، دیده می شوند. این مکان همه روزه و موزه هر روز غیر از روزهای دوشنبه باز است. در طول شب های تابستان نیز یک نمایش نور و صدا اجرا می شود.


 کارتریج hp  /  کارتریج اچ پی / خرید کارتریج  /  قیمت کارتریج  /  تعمیرات لپ تاپ  /   تعمیر لپ تاپ / بلیط هواپیما  /  بلیط چارتر

  • saeed samani